Kampanie Google Ads zaliczane są do remarketingu i pozwalają na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – pozyskanie większej liczby klientów. Promocja w sieci oparta na witrynach lub słowach kluczowych wykorzystywana jest m.in. przez sklepy internetowe oraz usługodawców, którzy chcą zdobyć przewagę nad konkurencją. W celu osiągnięcia optymalnych wyników wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty Google Ads. Warto poznać największe zalety takiej współpracy.
Czym się zajmuje specjalista Google Ads?
W najprostszym ujęciu specjalista Google Ads odpowiada za kampanię reklamową w wyszukiwarce. Zakres działań remarketingu jest niezwykle szeroki i zależy od efektu, który chce uzyskać konkretna firma. Specjalista Google Ads może zajmować się tworzeniem kampanii w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, produktowej, video bądź promującej aplikację. Zanim jednak współpraca nabierze rozpędu, konieczne jest przeprowadzenie audytu kampanii Google. Podstawowe cele analizy to: ocena dotychczasowych działań. Poznanie potrzeb klienta oraz wypracowanie metod, które w optymalnym stopniu pozwolą na poprawę wyników finansowych.
Specjalista Google AdWords – najważniejsze umiejętności
Kampanie Google Ads zawsze dostosowywane są do potrzeb klienta. Zakres działań podejmowanych w ramach marketingu internetowego jest niezwykle szeroki, dlatego każdy specjalista powinien doskonale wiedzieć, które z nich wykorzystać, by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Warto wiedzieć, że reklamy Google Ads powinny łączyć w sobie nie tylko liczbę kliknięć, ale również jakość tworzonego contentu. Specjalista Google AdWords powinien zatem zdawać sobie sprawę, jaka jest specyfika rynku oraz które treści są najbardziej atrakcyjne dla odbiorców.
Specjalista Google – jak go wybrać?
Każdy specjalista remarketingu powinien mieć certyfikat Google Ads, potwierdzający kompetencje i biegłość w obsłudze sponsorowanych kampanii w sieci wyszukiwania. Kolejnym, istotnym atrybutem jest oczywiście doświadczenie. Przed zatrudnieniem specjalisty albo agencji Google Ads warto dokładnie sprawdzić, z jakimi firmami została podjęta współpraca. Optymalnym rozwiązaniem jest zatrudnienie osoby, która posiada szereg innych kompetencji, np. potrafi tworzyć ciekawe teksty z uwzględnieniem SEO (słów kluczowych). Warto także pomyśleć o rozszerzeniu działań marketingu internetowego na media społecznościowe.
Czy kampanie Google Ads są opłacalne?
Kampanie Google Ads to absolutny must-have firm, które chcą zdobyć silną pozycję rynkową. Skuteczna reklama w wynikach wyszukiwania pozwala jednak nie tylko na przyciągnięcie klientów, ale przede wszystkim zbudowanie z nimi trwałych relacji. W tym celu niezbędne jest tworzenie merytorycznego contentu. Właśnie dlatego warto postawić na doświadczonego specjalistę Google Ads, który będzie dynamicznie kierował marketingiem internetowym, dostosowując się do potrzeb użytkowników popularnej wyszukiwarki.
Ile kosztuje kampania Google Ads?
Trudno określić, jaki jest koszt współpracy z doświadczoną osobą. Wszystko zależy od branży i budżetu emisyjnego. Standardowa marża kampanii Google Ads wynosi 20% kwoty przeznaczonej na marketing internetowy. Warto jednak pamiętać, że jest to stawka orientacyjna. W przypadku sklepów internetowych wynagrodzenie certyfikowanego specjalisty Google ustala się na podstawie liczby oraz rodzaju produktów.
Współpraca ze specjalistą Google Ads to idealna propozycja dla firm, które stawiają na skuteczny marketing internetowy. Warto zatem ulepszyć swoją kampanię, by osiągnąć świetną pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększyć zainteresowanie klientów oferowanymi usługami.