Obecność języka hiszpańskiego wśród społeczności polskiej odnajdujemy w chęci poznawania hiszpańskiej kultury, tradycji i utrzymania na wysokim poziomie komunikacji międzynarodowej. Coraz częściej oprócz sfery edukacyjnej i kulturowej, dialekt hiszpański obecny jest również w biznesie, marketingu i przedsiębiorczości. Nie powinien nikogo dziwić ten fakt, jeśli weźmiemy pod uwagę miejsce, jakie zajmuje język hiszpański na świecie. Pozycja ta jest zacna i godna zainteresowania. Język hiszpański stoi bowiem na II miejscu wśród najczęściej używanych języków na wszystkich kontynentach. Dla jednych jest to język ojczysty. Innym zaś służy jako język urzędowy niezbędny w kontaktach i współpracy z organizacjami międzynarodowymi, urzędami i przedsiębiorstwami. Zasięg języka hiszpańskiego jest ogromny i niebagatelnie znaczący niemal dla wszystkich ludzi na Ziemi. Dzieje się tak zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie, chociażby komunikatywnym powinna być nie tylko dodatkowym atutem potencjalnego kandydata na konkretne stanowisko, czy też przedsiębiorcy, ale oczywistością, która utrzyma wizerunek i działania firmy na wysokim poziomie.

Hiszpański biznesowy – korzyści z nauki języka specjalistycznego

Ukierunkowanie edukacji językowej na obszar biznesowy przynosi wiele szybko zauważalnych korzyści. Zarówno dla istniejących już firm, jak i przyszłych jej pracowników. Otwarcie swoich usług na zagraniczny rynek to nowe wyzwania, obowiązki i szereg działań, które musi podjąć każdy właściciel firmy. Ale español para negocios [espaˈɲol ˈpara neˈɣoθjos] (hiszpański dla biznesu, interesów) to również ogromna korzyść dla ludzi, którzy nie boją się wyzwań i pragną poszerzać swoje zawodowe horyzonty. Właściwie trudno wyszukać jakichkolwiek minusów nauki języka biznesowego. Wcześniej czy później przyjdzie w życiu każdego moment, gdzie będzie mógł niczym tajemniczy Ninja zaskoczyć swoich rozmówców dodatkowymi, godnymi podziwu umiejętnościami, a tym samym wyeliminuje wszelką competencia [kompeˈtenθja] (konkurencja, rywalizacja).

Język hiszpański biznesowy – korzyści

1. Ofertas de trabajo (oferty pracy) – Swobodna aplikacja na wybrane stanowisko pracy w odpowiedzi na ogłoszenie opublikowane w języku hiszpańskim. Znajomość specjalistycznych zwrotów oraz słów w języku hiszpańskim stawia Twoją ofertę na wysokim, profesjonalnym poziomie. Buscar trabajo en España [ˈbuscar traˈβaxo en esˈpaɲa] (Poszukiwanie pracy w Hiszpanii).

2. Prowadzenie profesjonalnej korespondencji biznesowej – sam sposób adresowania korespondencji, tytuł, zwroty powitalne oraz specjalistyczne słownictwo to wizytówka dobrze funkcjonującej firmy, otwartej na rozwój swoich usług na rynek zagraniczny. Estimados Señores, escribo para pedir información sobre… (Szanowni Państwo, piszę w sprawie informacji o…).

  1. Aktywny udział w spotkaniach biznesowych – samodzielne wysuwanie tezy. Zaskakujące klientów argumentacje w języku hiszpańskim oraz profesjonalne przedstawienie swojej oferty i korzyści płynących z nawiązania międzynarodowej współpracy.
  2. Prowadzenie swobodnych rozmów biznesowych – przez comunicadorsocial [komunikaˈðor soˈθjal] (komunikator sołeczny), móvil [ˈmoβil] (telefon komórkowy) i Skype.
  3. Utrzymanie dobrych stosunków w pracy i bezproblemowa komunikacja z zagranicznymi partnerami w biznesie.
  4. Otwarcie nowych horyzontów.
  5. Wzrost poczucia własnej wartości i pewności siebie w sferze zawodowej.

Język obcy specjalistyczny jest prawdziwą siłą w biznesie. Jeśli Twoja empresa [emˈpresa] (firma) planuje wejść ze swoją ofertą na rynki zagraniczne bądź już rozwija się na tej płaszczyźnie, to język hiszpański biznesowy powinien stać się codziennością każdego pracownika firmy. Nie musisz korzystać z pomocy tłumaczy i z usług firm zewnętrznych. Odpowiednie przygotowanie językowe i systematyczna nauka hiszpańskiego ułatwi ci prowadzenie samodzielnych negocjacji. Dodatkowo już na starcie rozmów z inwestorami Twoje nastawienie i otwartość na negocjacje w języku hiszpańskim stworzą pozytywną atmosferę dialogu. Może warto zainwestować w swój własny rozwój i wzrost umiejętności językowych pracowników? Pamiętaj, że sukces na podłożu komunikacji jest idealnym początkiem do podjęcia długoterminowej współpracy.

AUTOR: Sylwia Wójcik